Zmiana Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Dodane przez Admin dnia Kwietnia 04 2012 11:27:47
1 lipca 2011 r. została uchwalona ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wprowadza zmiany w dotychczasowym system gospodarowania odpadami komunalnymi.

Powoduje to również konieczność dostosowania do zmienionych przepisów systemu postępowania z odpadami komunalnymi funkcjonującemu na terenie Miasta Gorlice. Zmiany te wejdą w życie 1 stycznia 2013 r. i dotyczyć będą głównie kwestii uiszczania należności za odbiór odpadów komunalnych oraz konsekwencji wynikających z braku selektywnego zbierania odpadów.

Do tej pory mieszkańcy miasta jak i inni właściciele nieruchomości otrzymywali rachunki z naliczoną opłatą za odbiór odpadów komunalnych. W nowym systemie będziemy mieli do czynienia z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składaną przez właścicieli nieruchomości. Wzór deklaracji, termin oraz miejsce jej składania zostaną określone uchwałą Rady Miasta Gorlice i podane do publicznej wiadomości.

Deklarację będziemy zobligowani złożyć bez wezwania w terminach określonych w uchwale.

Podstawą ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami będzie:
– w przypadku nieruchomości zamieszkałych - liczba osób zamieszkujących daną nieruchomość/lokal,
– w przypadku nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne (np. ogrody działkowe, zakłady pracy, lokale handlowe, placówki oświatowe i inne) - ilość pojemników o pojemności 120 l zapełnionych odpadami komunalnymi zmieszanymi.

Obowiązywać będą dwie stawki opłat za gospodarowanie odpadami:
– wyższa - obowiązująca tych, którzy nie segregują śmieci,
– niższa - dla tych, którzy wytwarzane odpady komunalne zbierają w sposób selektywny.


Przed modernizacjąPrzed modernizacją